Stopping Street Harassment - مكافحة التحرش في الأماكن العامة - JUST LC

‎التحرش مشكلة مقلل من شأنها في مجتمعنا. وهي ظاهرة موجودة منذ وقت طويل لدرجة ان الناس اصبحوا يعتقدون انها جزء من الحياة الطبيعية. لكنها بالتأكيد ليست كذلك!
‎في هذا المشروع ، نهدف الى نشر الوعي بهذه الظاهرة المأساوية عن طريق التوعية بالمخاطر النفسية المترتبة عليها والأضرار المادية والمجتمعية الناجمة عن

هذا التعدي على حقوق المرأة وحقوق الانسان. وذلك من خلال التواصل مع الفئة المعنية وطرح مختلف الاحصائيات والمعلومات العلمية لدعم هدفنا. والتواصل مع الاناث اللواتي يتعرضن لهذه الظاهرة وتزويدهن بكل ما يحتجنه من معلومات موثوقة لكيفية التصدي لهذه الظاهرة وسبل الحماية اللازمة. كما سيتم التواصل مع الذكور لزيادة وعيهم تجاه بعض تصرفاتهم التي قد تكون غير مبالية لكنها تعني تغيير حياة الكثيرين من جوانب نفسية وعاطفية , والتأكيد على وجود قوانين تحمي الحقوق وتتصدى لهذه التصرفات.

Street Harassment is an underestimated problem in our society. It has been around for a very long time and people started to believe it's a part of a normal life style. BUT IT'S DEFINITLY NOT!
In this project, we aim to raise awareness on this disastrous phenomenon by promoting the poor psychological consequences that are based on it along with the financial and social side effects that are due to this violation of women and human rights. And that'll be through contacting the involved population, promoting different trusted statistics and scientific information to support our cause. In addition to contacting females that go through this problem and providing them with proper safety methods for dealing with such situations.
There will also be a contact with males to raise awareness against some of their reckless behaviors that can actually affect someone's emotions and mental health.

▼ Show More Information


Irbid
21 September , Thursday 20:00

More Events Nearby

 10 December , Sunday
 Irbid, Jordan, Irbid
 17 December , Sunday
 Mcdonald's Irbid- Jordan, Irbid